کمپین یلدای درون بر پیتزا پمینا، با همراهی و نظارت انجمن حمایت از کودکان کار، از جشن مهرگان تا جشن یلدای امسال اجرایی میشود. عبارت “درون بر” در شعار تبلیغاتی پیتزاپمینا یعنی “این یک پیتزای درون بر است”، به “طبخ درون خانه” و “بی نیاز کردن مخاطب از پیتزاهای بیرون بر یا delivery” اشاره میکند.
در کمپین #یلدای_درون_بر نیز همه چیز از همین مفهوم زیبای “خانه” شروع میشود؛ خانه جایی است که:
مخاطب در آن امنیت، آرامش و لذت ِ بودن در جمع خانواده را تجربه میکند،
طعم شادی را میچشد،
یک غذای خوشمزه و در دسترس مکمل این شادی میشود،
و اینگونه مخاطب یکی از لذتبخشترین فرصتهای زندگی را درک میکند.
2 عامل مهم پیتزاپمینا را به تکمیل پیام برندینگی خود، با پیام اجتماعی ِ “حمایت از شادی ِ کودکان کار” تشویق کرده است:
پیتزا غذای محبوب کودکان است و به عنوان خوراکی ِ شادیها شناخته میشود.
“توجه به سلامت روان” در کنار بهبود سطح رفاه و آموزش کودکان کار موضوعی است که نیاز به توجه بیشتری دارد.
متخصصان و مددکاران فعال در حوزهی کودکان کار معتقدند که نقش “شاد زیستن و تجربه شادی” در حفظ سلامت روانی، بسیار مهم است، اما معمولا تحت تاثیر موضوع “تامین نیازهای ِ اولیه کودکان کار” فراموش میشود. در واقع، همین سلامت روانی است که به عنوان یک شرط لازم، زمینهی به کارگیری ِ موثرِ آموزههای منتقل شده به کودکان کار را در طی مراحل رشد فراهم میکند و چه شایستهتر ازینکه بخشی از این شادی در شب یلدا که قویترین پیوند را با مفهوم زیبای خانه و خانواده دارد اتفاق بیافتد.
انجمن حمایت از کودکان کار با مشارکت اعضای داوطلب و حامیان مالی خود، تا حد امکان تلاش میکند به موضوع شادی در زندگی کودکان کار به عنوان یکی از متغیرهای مهم در حفظ سلامت روانی آنها بپردازد و حمایت همهجانبه این NGO از کمپین یلدای درون بر نیز بر همین اساس است.
کمپین یلدای درون بر درصدد است تا 3 پیام را به مخاطب خود منتقل کند.
1. به خانه برگردیم و یکی از لذتبخشترین فرصتهای زندگی یعنی شاد بودن و در کنار خانواده بودن را تجربه کنیم.
2. بیرون از خانههای ما، گروهی هستند که حسب شرایط اقتصادی و اجتماعی از تجربهی “لذت, جشن و دورهمی در خانه” محرومند.
3. ما در کنار یکدگیر میتوانیم ضمن یادآوری لزوم توجه به شرایط ویژهی آنها، در ایجاد تجربه و حس شادی نظیر آنچه در جشن یلدای ِ خانگی خودمان میگذرد برای کودکان کار سهیم شویم.
پیتزاپمینا به عنوان بانی ِ کمپین #یلدای_درون_بر و “حامی شادی کودکان کار” ضمن دنبال کردن اهداف برندینگی خود، با همراهی و نظارت انجمن حمایت از کودکان کار، بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را صرف اطلاع رسانی در مورد “ضرورت توجه به سلامت روانی و تجربه شادی کودکانه” و “برگزاری جشن یلدا برای گروه گستردهای از کودکان کار” کرده است.
نماد همدلی پیتزاپمینا، انجمن حمایت از کودکان کار و مخاطبان، همین نماد خانهست که معنی واقعی شادی را بیان میکند، به ویژه در شب یلدا که یکی از “درونخانهایترین” جشنهای ایرانیان است و فلسفه آن در کنار خانواده و زیر سقف خانه معنی میشود.
مخاطبان کمپین یلدای درون بر، برای این مشارکت نیازی به خرید هیچکدام از محصولات پمینا و کاله ندارند و میتوانند صرفا از طریق به اشتراک گذاشتن “خانهی پیتزایی ِ خود” به عنوان نمادی از همدلی و توجه قلبی آنها به سلامت روانی کودکان کار در این حرکت سهیم باشند و در مقابل پیتزاپیمنا به ازای هر بار مشارکت مخاطبان، مبلغ 16 هزار تومان را به برگزاری جشن یلدایی، متناسب و کارشناسیشده برای کودکان کارِ تحت پوشش انجمن حمایت از کودکان کار و سایر امور رفاهی مربوط به آنها اختصاص خواهد داد.