نشست «مبارزه با کار کودک» برگزار شد

همزمان با پنجمین روز از هفته ملی کودک، نشست تخصصی با موضوع “مبارزه با کار کودک و حفاظت از میراث فرهنگی” با مشارکت انجمن حمایت از کودکان کار و مجموعه نیاوران روز گذشته 18 مهر ماه در سالن کنفرانس این مجموعه برگزار شد.

به گزارش دفتر مرکزی انجمن حمایت از کودکان کار، این نشست که با حضور جمعی از علاقه مندان و فعالان این حوزه برگزار شد به بحث و بررسی پیرامون مسئله روز کار کودک و تأثیر آن بر میراث فرهنگی و معنوی کشور پرداخته شد.

قاسم حسنی از فعالان حقوق کودک و همچنین عضو هیأت امنای انجمن حمایت از کودکان کار با اشاره به اهمیت نقش فعالان حوزه کودک گفت: همانطور که سربازان از مرزهای خاکی و دانشمندان از مرزهای علمی کشور حمایت می کنند، کسانی هم که در حوزه کودک فعالیت می کنند از مرزهای انسانی حمایت می کنند و با توجه به اینکه میراث فرهنگی توسط انسان ها حفاظت می شود پرداختن به این موضوع در حوزه کار کودک حائز اهمیت است.

او در ادامه به سابقه یکصد ساله کودک به عنوان یک بستر آسیبی اشاره کرد و گفت: در سال 1919 میلادی اولین نشست سازمان جهانی کار در این خصوص برگزار شد چرا که مسئله کار کودک به عنوان یک نیروی کار ارزان قیمت در صنایع به عنوان یک معضل اجتماعی مطرح شد.

لطف اله محسنی فعال اجتماعی و معاون اجتماعی انجمن حمایت از کودکان کار در این نشست به ارائه آماری از تعداد کودکان کار در دنیا پرداخت و افزود: بر اساس کنوانسیون حقوق کودک، کودکان از فعالیت هایی که آن ها را از آموزش دور می کند منع شده اند و هدف پیش رو پایان دادن به کار کودک است که امید است تا سال 2025 میلادی تحقق یابد.

قاسم حسنی ضمن معرفی انجمن حمایت از کودکان کار به وظایف و اهداف این انجمن اشاره نمود و مقایسه شرایط کودکان امروز و دیروز پرداخت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دسته‌بندی های بلاگ

کمپین های اخیر

فهرست