بیانیه‌ی روز ملی کودک

 

كودكان، اولين قربانيان انساني در همه‌ی تلخکامی‌ها و بحران‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند، بدون آنکه نقشي در به‌وجود آمدن آن داشته باشند يا اينكه حتي بدانند به چه جرمي گرفتار آنند، فرقی هم نمی‌کند که اين تلخکامی‌ها ناشي از سوانح و بلاياي طبيعي مانند سيل و زلزله و خشکسالی باشد یا ناشی از جنگ‌ها و منازعات و ناپایداری‌های سیاسی.

بركسي پوشيده نيست كه جامعه‌ی امروز ايران در شرايطی بسیار دشوار قرار دارد. از يك‌سو فشارهای سنگین و غیرقابل‌تحمل ناشی از فقر و بیکاری و تنگدستی، توان ادامه‌ی مسیر را از گروه‌های كم‌برخوردار جامعه درربوده است و از سوی دیگر ملتهب شدن فضاي جامعه، چندین برابر بر مشكلات كودكان، به‌خصوص کودکان در شرایط دشوار و کودکان کاری که ناگزیرند معاش خود و خانواده را در محيط‌هاي خشن و ناامن خيابان‌ها و معابر شهري جست‌وجو کنند، افزوده است.

چنین شرایطی از يك‌سو امنيت جسمي و رواني اين كودكان را بیش‌ازپيش در معرض آسیب و تهديد قرار داده و از سوی دیگر تبعات مالی- اقتصادي ناشي از چنین شرایطی، درآمد کودک و خانواده‌ی او را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

انجمن حمايت از كودكان كار و تمام حاميان و همراهانش، از بدو تاسيس تاکنون علي‌رغم تمامي فشارها و فرازو‌نشیب‌ها، مطالبه‌گري صریح در راستاي احقاق حقوق كودكان را سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار داده و همواره بر این باور عمیق تکیه داشته که تنها جامعه‌ای عادلانه، پرنشاط و توام با حس تعلق خاطر برای همگان، می‌تواند بستری مناسب برای رشد و بالندگی کودکان باشد. از این‌رو در شرایط امروزین نیز، ضمن اعلام هم‌دردي با همه‌ی عزيزان آسیب‌دیده از حوادث اخير، خود را متعهد و موظف مي‌داند كه در راستاي وظيفه‌ی مدني و مسيوليت ذاتي خود، علي‌رغم تمام دشواري‌هاي این دوران، باردیگر بر ضرورت ساختن جامعه‌ای شاد، عادلانه و امیدوار به آینده برای همه‌ی کودکان، به‌ویژه کودکان کار، کودکان مهاجر و دیگر کودکان در شرایط دشوار تاکید ورزد و امید دارد که همه‌ی دغدغه‌مندان این سرزمین، دست در دست هم، لحظه‌ای از تلاش برای نشاندن لبخند بر لبان کودکان باز ننشینند.

به امید فردایی بهتر برای تمامی کودکان دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دسته‌بندی های بلاگ

کمپین های اخیر

فهرست