روز جهانی دست سرخ

هر جنگی، جنگ علیه کودکان است

مخاصمات نظامی حتی اگر بطور مستقیم زندگی کودکان را هدف قرار نداده باشد، پیامدهایی را دربر خواهد داشت که بیش‌ترین هزینه‌ی آن را کودکان می‌پردازند. از این رو قاطعانه می‌توان گفت، کودکان اصلی‌ترین قربانیان جنگ‌ها هستند و هر جنگی، جنگ علیه کودکان است. این در حالی‌ست که دامن زدن به اشکال مختلف جنگ‌ها یکی از روش‌های متداول اعمال اراده‌ توسط قدرت‌های مسلط است و فراتر از آن در مواردی شاهد آن هستیم که بطور مستقیم از کودکان به عنوان نیروی نظامی در جنگ‌ها استفاده می‌شود.

استفاده از کودکان در جنگ‌ها، چه در مقابل دریافت دستمزد باشد و چه به صورت داوطلبانه‌ و ناشی از القائات فکری، همگی اشکالی از نقض سیستماتیک حقوق کودکان است.
حضور کودکان در جنگ‌ها، اگر منجر به جان‌باختن آنان نشود، یقیناً موجب وارد آمدن صدمات جسمی و روانی ویرانگری بر آنان می‌شود که‌ حتی پس از گذشت سالیان طولانی نیز نمی‌توانند خود را از کابوس آن برهانند. از این رو در روز جهانی مبارزه با بکارگیری کودکان در جنگ‌ها، بر این ضرورت تأکید داریم که جهان موظف است در مقابل همه‌ی اشکال بهره‌کشی و سوءاستفاده از کودکان، از جمله بهره‌کشی از کودکان در چرخه‌ی کار و یا استفاده از آنان در جنگ‌ها بایستد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دسته‌بندی های بلاگ

کمپین های اخیر

فهرست