گزارش بخش روان شناسی – سه ماه پاییز 1391

بخش روان‎شناسی در کنار برنامه‎های معمول چون مشاوره با کودک در قالب جلسه‎ی مشاوره‎ی فردی، مشاوره با خانواده، مشاوره‎ی گروهی در جهت رفع مشکلات رفتاری، عاطفی، تحصیلی و خانوادگی و نیز حل مسائل بین فردی، تقویت تعامل بین فرزندان و خانواده، مشکلات دوران نوجوانی، حل استرس‎های امتحان، برقراری ارتباط مثبت، بحث‎های آزاد و … و همچنین مشاوره با آموزگاران در قالب جلسات مشاوره‎ی فردی در مورد برخی از کودکان و شیوه‎ی برخورد با آنها، اقدامات زیر را به‎عمل آورده‎است:تشکیل پرونده در جهت شناسایی کودکانی که اختلالات یادگیری یا رفتاری دارند و انجام تست، مشاوره و پیگیری های لازم جهت تشخیص اختلالات و همکاری با متخصص اختلالات یادگیری و برگزاری جلسه با وی در ارتباط با مشکلات آموزشی کودکان و اعلام نتایج پیگیری های انجام شده.مشاوره با کودکان در قالب جلسه مشاوره فردی، مشاوره با خانواده و مشاوره گروهی که اغلب آنها توسط بخش آموزش ارجاع داده شده اند. مشاوره های فردی در جهت رفع مشکلات رفتاری، عاطفی، تحصیلی و خانوادگی و مشاوره های گروهی در جهت حل مسائل بین فردی، تقویت تعامل بین فرزندان و خانواده، مشکلات دوران نوجوانی، حل استرس های امتحان، برقراری ارتباط مثبت، بحث های آزاد و … صورت گرفته است.توانمندی 35 نفر از کودکان دارای اختلال یادگیری در مدت 6 ماه.مشاوره با معلمان در قالب جلسات مشاوره فردی در مورد برخی از کودکان و شیوه برخورد با آنها.شرکت در جلسات اولیا و مربیان و بیان نکات تربیتی و آموزشی به والدین کودکان.برگزاری کارگاه آموزشی بازی برای کودکانکارگاه نمایش برای کودکانکارگاه آموزشی بلوغ و بهداشت روان برای کودکان دختر و پسرکارگاه آموزشی نقاشی روی کاشی برای پسران و دخترانجداسازی کودکان با عملکرد نامطلوب و طرح ریزی آموزش ویژه جهت افزایش سطح یادگیری و استفاده بهینه از امکانات آموزشیتهیه بروشور برای کودکان جهت آموزش بلوغ و خودشناسیارجاع به مراکز درمانی خارج از سیستم انجمنارجاع به مددکاریاجرا و تحلیل آزمون‎های روان‎شناختی؛ از جمله: آزمون‎های وکسلر (سنجش توانایی‎های ادراکی، کلامی، سرعت پردازش، حافظه و…)، ریون (سنجش هوش کلی و غیرکلامی، سنجش ادراک دیداری)، افسردگی بک (سنجش ویژگی‎های هیجانی، خلقی و سطوح غیرعادی عاطفه)، ام ام پی آی (تشخیص رفتارهای وسواس‎گونه، سوءظن، مشکلات ضداجتماع و…)، خرده آزمون‎های آمادگی تحصیلی (تشخیص سطح پیشرفت تحصیلی با توجه به توانایی‎های هوشی و تحصیلی)* با کمک بخش روانشناسی، کارگاهی برای پرسنل در دفتر مرکزی برگزار شد. این کارگاه 6 جلسه، به‎صورت هر هفته یک جلسه 2 ساعته با حضور تعدادی از پرسنل تمامی مراکز به‎صورت چرخشی برگزار شد و دارای سرفصل‎هایی چون: بحث گروهی، بارش فکری، مهارت‎های ارتباطی، همدلی، خودآگاهی، حل مساله و … با رویکرد هدایت به سمت رفتار سازمانی بوده‎است.تهیه‎کننده: محمد شیرازی   به قلم: سعده رضوانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دسته‌بندی های بلاگ

کمپین های اخیر

فهرست