110 هزار کودکان کار بازمانده از تحصیل

حمد میدری گفت:معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی را در سال ٩٥ اجرا و نتایج را به دبیرخانه این شورا ارائه کرده است. معاونت رفاه اجتماعی به منظور جمع آوری اطلاعات اقتصادی و اجتماعی و هدفمند کردن حمایت های اجتماعی و بازگرداندن کودکان کار به چرخه تحصیل و آموزش ،سامانه‌ای را راه اندازی کرده است که بر اساس این اطلاعات در تمام استان های کشور با این کودکان تماس گرفته می شود.

میدری همچنین درباره دشواریهای به دست آوردن اطلاعات کودکان بازمانده از تحصیل و خانواده های آنان توضیح داد و گفت: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل به دلیل در دست نبودن شماره های تماس تمام افراد دارای نقصان است.

میدری همچنین گفت: اگر کودکی از تغذیه و رفتن به مدرسه محروم باشد یعنی فقیر است. اگر کودکی معلول باشد و نتواند به مدرسه برود بازهم فقیر است و امیدوارم برای بازگشت کودکان دوره ابتدایی به مدرسه سیاست گذاری و توجه خاص به وجود آید. تاکنون ۱۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کل کشور در مقطع ابتدایی شناسایی شده است و امید می رود با همکاری تمام دستگاه ها روند شناسایی با دقت و سرعت بیشتری پیگیری شود. ۵۵هزار نفر از این کودکان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد  و بهزیستی  هستند؛به طوریکه حدود ۳۸ هزار کودک تحت پوشش بهزیستی ۲۵ هزار تحت پوشش کمیته امداد و ۸ هزار تحت پوشش هردو نهاد قرار دارند.
روزبه کردونی مدیر کل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی رفاه اجتماعی در این نشست ابعاد مختلف مشکلات کودکان کار وخیابان را مطرح کرد .

براساس این گزارش “زباله گردی”به عنوان بدترین اشکال کار کودک نیز مطرح شد و نماینده سمن جمعیت امام علی نتایج یک پژوهش که بین بیش از ٦٠٠ کودک زباله جمع کن جمع آوری شده بود را ارائه کرد.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دسته‌بندی های بلاگ

کمپین های اخیر

فهرست