کمپین اجتماعی_ اطلاع رسانی روز جهانی مبارزه با کار کودک

همراهی اتوبوس کاروان کودک، برنامه در پارک بوستان بسیج و آب و آتش، برگزاری مراسم یک روز بدون  کار برای کودک، گردهمایی دوستداران کودک و اکران فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو به نفع انجمن حمایت از کودکان کار، نشست تخصصی با محوریت مبارزه علیه کار کودک چندین برنامه برای روز جهانی مبارزه با کار کودک بود.

همراهی اتوبوس کاروان دوستداران کودک

اولین روز کمپین اجتماعی اطلاع رسانی با برنامه کاروان دوستداران کودک مسیر جنوب به شمال آغاز گردید. با رویکرد اطلاع رسانی تیمی از سمن های مختلف به همراه مسئولین سازمان رفاه در یک اتوبوس خیابان ولیعصر حدفاصل میدان راه آهن تا تجریش را در روز 20 خردادماه، طی نمودند و در ایستگاه­های اطلاع رسانی پارک امیریه، میدان منیریه و بوستان دانشجو، میدان ولیعصر و پارک ساعی، میدان ونک و پارک ملت، امامزاده صالح (ع) با رفتن به میان جمعیت در خصوص نحوه حمایت موثر و هدفمند از کودکان کار با مردم صحبت کرده و به پخش بروشور اطلاع رسانی پرداختند. در این برنامه مدیر عامل، مدیر مرکز بازار، دو مددکار، مسول روابط عمومی و سه داوطلب تیم را همراهی نمودند.

شایان ذکر است این اتوبوس را استیج سیاری همراهی  می کرد که با اجرای برنامه به صورت زنده به مردم در خصوص این روز اطلاع رسانی می شد.

 

برگزاری برنامه در پارک آب و آتش:

در روز پنج شنبه 21 خردادماه، با توجه به پربازدید بودن پارک آب و آتش، این پارک برای اطلاع رسانی انتخاب گردید. این برنامه از ساعت 16 الی 22 شامل اجرای بزرگترین تئاتر مشارکتی در خصوص نحوه رفتار با کودک کار در کل فضای پارک، برپایی غرفه های اطلاع رسانی، برپایی ایستگاه بازی و شادی برای کودکان کاری که در این روز در پارک آب و آتش بودند.

برای برگزاری این تئاتر مشارکتی تیمی 40 نفری از گروه هنری مفید انجمن را همراهی نمودند و برای برگزاری این تئاتر ابتدا در جلساتی با حضور تیمی از مددکار انجمن، مسول روابط عمومی و نوسینده در خصوص سناریوی بازی تصمیم گیری شد و نهایتا مقرر شد در پنج ایستگاهی که طراحی شده بود با یکی از اصلی ترین مشکلات کودک کار آشنا شوند. با پخش بلیط بازی میان جمعیت حاضر در پارک، افرادی که خواهان شرکت در این بازی بودند با پوشیدن کاوری و شنیدن قوانین از راهنمای بازی وارد بازی می شدند و بازیگران هر یک از ایستگاه فرد را موقعیتی که کودک کار، روزانه بارها با آن مواجه است قرار می دادند.  از هر مرحله که فرد داوطلب از ادامه بازی منصرف می شد به ایستگاه نتیجه گیری هدایت می شد تا با مشاهده کلیپ به طور ملموس تر با این مشکل کودک کار، آشنا شوند.

برای آماده سازی فضای پارک، از روز قبل در فضای پارک لوکیشن بندی شده بود و نزدیک به حدود 100 نفر در بازه زمانی 17 الی 21 در این بازی شرکت کردند.

در کنار این برنامه، دو کانتر اطلاع رسانی در ورودی و خروجی پارک با پخش بروشور به معرفی انجمن پرداخته و اطلاع رسانی می کردند.

به دلیل اجرای کنسرت موسیقی گروه سون در پارک، انجمن برنامه های روی استیج خود را کنسل نمود و با هماهنگی صورت گرفته با مسول استیج این برنامه در خصوص این روز اطلاع رسانی صورت پذیرفت.

  

برگزاری برنامه به صورت اختصاصی در بوستان بسیج

در روز جمعه مورخ 22 خردادماه در یک برنامه اختصاصی از ساعت 17 الی 23  به برگزاری برنامه در این بوستان پرداخته شد. شامل اجرای برنامه بر روی استیج، برپایی ایستگاه رادیویی و برپایی غرفه های اطلاع رسانی در پارک. به دلیل وجود شهربازی بزرگ در این پارک و حضور تعداد زیادی از کودکان کار در این فضا، تلاش گردید در این برنامه به افراد در خصوص رفتار درست با کودک کار آموزش داده شود.

 

برگزاری مراسم ” یک روز بدون کار برای کودکان “

برگزاری مراسم ” یک روز بدون کار برای کودکان “در تاریخ 22 خرداد ماه ساعت 10 الی 13 در ورزشگاه شهید هرندی با حضور 3000 کودک کار و خیابان. در این برنامه حدود 500 کودک تحت پوشش انجمن از جمله دانش آموزان دو مدرسه ایمان و شهید منتظری در جشن حضور داشتند. برنامه از ساعت 10 الی 13 برگزار گردید که به همراه پذیرایی میان وعده و نهار بود.

همراهی اتوبوس کاروان دوستداران کودک

در ادامه مسیر کاروان دوستداران کودک، روز شنبه، 23 خردادماه کمپین اجتماعی اطلاع رسانی با برنامه کاروان دوستداران کودک مسیر غرب به شرق دنبال گردید. با رویکرد اطلاع رسانی تیمی از سمن های مختلف به همراه مسولین سازمان رفاه در یک اتوبوس خیابان ولیعصر حدفاصل را در روز 23 خردادماه، طی نمودند و در ایستگاه­های اطلاع رسانی میدان آزادی، تقاطع نواب– آزادی، پارک اوستا و بوستان دانشجو،  میدان فردوسی و میدان امام حسین (ع)، ترمینال شرق با رفتن به میان جمعیت در خصوص نحوه حمایت موثر و هدفمند از کودکان کار با مردم صحبت کرده و به پخش بروشور اطلاع رسانی پرداختند. در این برنامه مدیر عامل، مدیر مرکز بازار، دو مددکار و سه داوطلب تیم را همراهی نمودند.

شایان ذکر است این اتوبوس را استیج سیاری همراهی  می کرد که با اجرای برنامه به صورت زنده به مردم در خصوص این روز اطلاع رسانی می شد.

گردهمایی دوستداران کودک و اکران فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو به نفع انجمن حمایت از کودکان کار

این برنامه در روز شنبه مورخ 23 خردادماه سال 1394 در آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه برگزار گردید. بر اساس اطلاع رسانی صورت گرفته در شبکه های مجازی، کافی شاپ ها و فرهنگسراهای سطح شهر، فروش اینترنتی از طریق سایت تیوال و سینما تیکت از یک هفته قبل آغاز گردید که در حدود 200 نفر از دوستداران کودک در این برنامه ما را همراهی نمودند.

در این برنامه ابتدا مدیر عامل انجمن حمایت از کودکان کار، سرکار خانم بنی هاشم نژاد در خصوص وضعیت فعلی کودکان کار و خدمات انجمن به کودکان کار صحبت نمودند. در ادامه تعدادی از کودکان تحت  پوشش انجمن تئاتر سایه ای را بر روی سن اجرا نمودند.

بر اساس هماهنگی های قبلی، تیمی از عوامل و بازیگران این فیلم از جمله جناب آقای فرخ نژاد (بازیگر)، پیمان  قاسم خانی (نویسنده)، روح الله حجازی (تهیه کننده)، احمدپور (دستیار تهیه کننده) و جناب آقای سعیدی مدیر مرکز خدمات اجتماعی منطقه 7 به روی صحنه آمدند.

در حاشیه این مراسم میزهای اطلاع رسانی انجمن حمایت از کودکان کار، برای پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان و حاضران در این جمع برپا گردیده بود و به پخش بروشورهای انجمن اقدام نمود.

همچنین نقاشی کودکان انجمن نیز در فضای بیرونی فرهنگسرا به نمایش درآمده بود.

نشست تخصصی با محوریت مبارزه علیه کار کودک

نشست تخصصی با محوریت مبارزه علیه کار کودک در تاریخ 24 خردادماه در مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس از ساعت 9 الی 14 برگزار گردید. این نشست با دو پنل مجزای حقوقی و اجتماعی برگزار می گردد.

حاضرین در پنل حقوقی: خانم اشرفی (انجمن حامی)، آقای لطفی (انجمن دفاع)، نادی (انجمن دفاع از حقوق کودکان)، از مرجع ملی حقوق کودک

حاضرین در پنل اجتماعی: آقای هوشیار (مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران)، آقای زارعی (مدیرکل بهزیستی استان تهران)، خانم امام (انجمن کوشا)، خانم پژوهش (انجمن حمایت از حقوق کودکان)، خانم رحیمی (انجمن امام علی)، نجفی (انجمن دفاع از کودکان در معرض خطر)، آقای حسن زاده

لازم به ذکر است انجمن حمایت از کودکان کار، دبیری این همایش را برعهده داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دسته‌بندی های بلاگ

کمپین های اخیر

فهرست