روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

شیوع اعتیاد، یکی از بزرگ‌ترین معضلات و آسیب‌های اجتماعی‌ست که گریبانگیر بسیاری از جوامع امروز است. فراگیری این معضل، بیشترین آسیب را متوجه‌ی بی‌دفاع‌ترین گروه‌های اجتماعی می‌سازد، که کودکان کار یکی از آسیب‌پذیرترینِ این گروه‌ها هستند.
برخی از کودکان کار، به واسطه‌ی درگیر شدن یکی از والدین خود در چرخه‌ی اعتیاد از حمایت‌های حداقلی خانواده نیز برای رشد و بالندگی محروم شده و ناخواسته دست از تحصیل، بازی و نشاط کشیده و راهی بازار کار شده و یا خود، درگیر مصرف مواد مخدر شده‌اند.
این فرایند، اغلب با شروع مصرف یکی از اعضای خانواده و یا اعتیاد خودِ کودک در سنین پایین آغاز شده و در نبود تدابیر حمایتی و پیش‌گیرانه‌ی لازم از سوی جامعه، موجب گرفتار شدن همیشگی کودک درچرخه‌ی کار و آسیب و یا سوء‌استفاده از او در خرید و فروش و یا قاچاق مواد مخدر ادامه می‌یابد.
کودکانی که با برچسب خرید و فروش مواد مخدر در جامعه شناخته می‌شوند، اغلب در وضعیت تعارض با جامعه و شهروندان قرار گرفته و راه دیگری برای تامین معاش و گذران زندگی، پیش‌ِروی خود نمی‌یابند.
انجمن حمایت از کودکان کار ضمن تلاش برای خروج این کودکان از محیط‌های آسیب، در تلاش است که با آموزش، حرفه آموزی و حمایت‌های مددکارانه و مشاوره‌های روان‌شناسانه، آنان را از تداوم آسیب‌های ناشی از اعتیاد دور نگه‌داشته و به سوی امید، تلاش و پویایی رهنمون سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دسته‌بندی های بلاگ

کمپین های اخیر

فهرست