معرفی مرکز همه کودکان

معرفی مرکز همه کودکان

مرکز همه کودکان از 26 دی ماه 1387 با هدف حمایت و آموزش کودکان، توانمندسازی خانواده ها وکاهش کار کودک در قوم روما(کولی) و کاهش آسیب آغاز به فعالیت نموده است. خانواده های کولی، مهاجرت های فصلی به تهران دارند و در حاشیه شهر تهران  از جمله در محله دروازه غار سکونت می کنند.

محله هرندی یکی از محلات قدیمی شهر تهران با آسیب های اجتماعی فراوان است . با توجه به نرخ پایین اجاره بها و سکونت مهاجران فقیر در این منطقه و آسیب های اجتماعی مختلف ، خانواده های قدیمی به تدریج از محله خارج شده و احساس تعلق در محله کاهش یافته و جای آن را تعارض های فرهنگی گرفته است.

مرکز همه کودکان از سال 1394 با هدف هم آموزی مثبت علاوه بر کودکان کولی ، کودکان مهاجر در پایه پیش دبستانی سایر اقوام را هم  همزمان پذیرش کرد. ادغام هم زمان این کودکان آثار بسیار مطلوبی را در رفتار کودکان به جا گذاشته است .

در سال تحصیلی جاری هشتاد کودک 6- 5ساله جهت گذراندن دوره پیش دبستانی در مرکز همه کودکان در دو شیفت صبح و بعد از ظهر ثبت نام شدند. مرکز همه کودکان 176 کودک را در مدارس دولتی ثبت نام نموده و حمایت های مالی و تحصیلی، مددکاری اجتماعی و روانشناسی  و سلامت کودکان تحت پوشش را با استفاده از تیم تخصصی مرکب از مددکاران اجتماعی و روانشناسان، مسئول آموزش، معلم و مربی با تجربه بر عهده دارد .

در حال حاضر این مرکز به صورت تخصصی در پایه پیش دبستانی خدمات ارائه می دهد.  علاوه بر کلاس های پیش دبستانی، سیزده کودک بازمانده از تحصیل از سن  8 تا 10 سال که به دلایل مختلف در مدارس دولتی ثبت نام نشده بودند، در پایه اول ابتدایی درس می خوانند. در شیفت بعد از ظهر 20 کودک در کلاس تقویتی ریاضی و فارسی شرکت می کنند. علاوه بر کلاس های آموزشی ، اردوهای تفریحی و کلاس های اوقات فراغت به فراخور سن و علاقه کودکان برگزار می شود. بازی گروهی و تفریح با دوستان از بهترین روش های یادگیری مشاهده ای در این سنین است .

در بخش مددکاری اجتماعی آسیب شناسی زندگی این کودکان در سه محور محیط خانواده ، محیط محله و محیط کار بررسی می شود. در بخش روانشناسی، سلامت روان کودک و خانواده مورد بررسی قرار می گیرد. به منظور تامین سلامت روانی و ارتقاء سطح بهداشت خانواده ها، کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، مهارت های ارتباطی ، اعتماد به نفس و عزت نفس ، بهداشت فردی و سلامت ، بهداشت باروری و تنظیم خانواده ، مدیریت خشم و مدیریت رسانه برای خانواده ها و به طور خاص برای مادران برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دسته‌بندی های بلاگ

کمپین های اخیر

فهرست