پویش مردمی «دست در دست»

 

حمایت از کودکان کار شعاری که بسیار آن را شنیده‌اید، اما به راستی چرا باید از آنان حمایت کنیم؟

کودکان کار، کودکانی از خانواده‌های کم برخوردار و محروم هستند که در اثر شرایط نابسامان اقتصادی-اجتماعی، فرهنگی، بیکاری، مناقشات قومی نژادی، مناقشات نظامی، بی‌عدالتی، بحران‌های اقتصادی و اقلیمی از حقوق اولیه‌ی خود که بقا و رشد همه جانبه است بازمانده‌اند و گرفتار استثمار، بهره‌کشی و ظلم مضاعف شده‌اند. این کودکان از جنبه‌های مختلف جسمی، روانی، اجتماعی و اخلاقی در معرض مخاطره‌آمیزترین آسیب‌ها قرار دارند. حمایت از این کودکان روشی است برای پیش‌گیری از آسیب‌های بیشتر و تامین نیازهای بنیادین رشدی آنان.

و سوال دومی که مطرح می‌شود و در زندگی کودکان نقش بسزایی دارد، این است که آیا تحصیل می‌تواند به کودکان کار کمک کند؟

نکته‌ی اول آن است که تحصیل و آموزش حق ذاتی همه‌ی کودکان است و بنابراین دفاع از این حق و تسهیل دسترسی کودکان به آموزش و تحصیل از وظایف و مسئولیت‌های جامعه است. نکته‌ی دیگر آن که در دنیای به شدت تخصصی شده‌ی امروز، ادامه‌ی زندگی بدون مهارت‌های اساسی خواندن، نوشتن، محاسبه کردن، کار با دنیای دیجیتال و مهارت‌های فردی و اجتماعی غیرقابل تصور است. نکته‌ی سوم این که همبستگی معناداری بین آسیب، بزهکاری، فقر و بیرون ماندن کودکان از فضای مدرسه و تحصیل وجود دارد. کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل به شدت در معرض انواع آسیب‌ها قرار دارند. مطالعات نشان می‌دهد که یک سال تحصیل در مدرسه می‌تواند یازده درصد درآمد فرد در بزرگسالی را افزایش دهد.
ما بر آن هستیم تا با کمک یک‌دیگر و دادن دست در دست هم، از کودکان کار موثر حمایت کنیم و آینده‌ای سزاوار شخصیت اجتماعی آنان بسازیم.
در این کمپین با حمایت تحصیلی از هر کودک به صورت سالانه، می‌توانید تغییری سالانه بر زندگی اجتماعی کودکان کار داشته باشید.
برای اطلاع از هزینه‌ی حمایت تحصیلی سالانه‌ی کودکان با دفتر روابط عمومی تماس بگیرید.
021-88482403

شماره کارت بانک سامان: 2761-0001-8670-6219
شماره حساب بانک سامان: 1-22222255-40-814

برای آشنایی بیشتر با این کمپین، ویدیوی زیر را تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دسته‌بندی های بلاگ

کمپین های اخیر

فهرست